zaterdag 31 december 2011

De top is af

Maanden geleden ben ik begonnen met de randen van deze quilt. De kaart insteek hoekjes had ik ook zo klaar. Maar de rest. Eerst moest ik er heel lang over denken wat ik er tussen wilde en hoe ik dat zou doen.


Deze week wilde ik lapjes opruimen die in de kamer stonden. Er stonden zoveel doosjes met stofjes maar niks kon opgeruimd worden. Ik was overal nog mee bezig. Woensdag dan maar begonnen met de patroontjes overtrekken en in elkaar naaien.


Ik begon het steed leuker te vinden. De kinderen gaven ook complimentjes als er weer wat af was. Dat stimuleerd ook. De top is nu klaar. Ik denk dat ik nog een effen rand er buiten om doe. Dan kan ik de top gaan dubbelen. Als het geheel klaar is kan ik achter de puntjes kaarten steken. Het is dan ook de bedoeling dat er voor het middengedeelte losse quiltjes worden gehangen bij speciale gelegenheden zoals verjaardagskaarten of een vakantie quiltje bij vakantie kaarten.

Ik heb het patroon uit een boek van Heleen Pinkster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten