woensdag 28 december 2011

2 uur zonder stroom

Vanmiddag heerlijk met m'n lapjes bezig geweest. De hele tafel lag vol. Het was inmiddels tijd om te eten, dan maar een keer bij de TV anders moest ik de hele tafel leeg maken en ik wilde na het eten weer verder.
the A-team was er op. We hebben al veel afleveringen tig keer gezien, maar deze had ik nog nooit gezien. Het werd net spannend en toen was het donker. Alles was uit. De zaklamp was gelukkig niet ver weg. Even een paar kaarsjes aan.


...en dan zit je zonder stroom, voor hoe lang? Het eten was op maar ik kon niet afwassen. Ik kon ook niet verder met m'n lapjes want m'n strijkijzer doet het niet. Ik wilde naar Rijssen en dat heb ik dan ook maar gedaan. Toen ik onze wijk uit reed was er weer volop verlichting. Bij Karwei heb ik een paar planken laten zagen zodat ik morgen een kast voor Mirjam in elkaar kan zetten. Bij terug komst in Wierden reed ik onze wijk weer in en dat was een groot zwart gat. Alle huizen waren donker, overal branden kaarsjes. Mirjam ging net naar bed: met de zaklamp naar de WC en de tanden poetsen. Er lag al weken lang een boek op mijn nachtkastje waar ik in wilde beginnen dat heb ik nu maar mee naar beneden genomen en met de zaklamp onder m'n kin kon ik heel goed lezen. Met mijn mobieltje kan ik radio luisteren dus heb ik die aan gezet op de Top 2000. Om 20.45u ging in een keer alles weer aan en dan zit je lekker op de bank te lezen en dat moet je nog afwassen. Toch maar gedaan ook nog maar even koffie gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten