dinsdag 6 maart 2012

Ook dit is klaar


Vanmorgen de stoute schoene aangetrokken en mijn hele hebben en houden in de auto op weg naar de korfbal kantine. Ik had beloofd voor het nieuwe veld seizoen de gordijnen klaar te hebben. Radio aan op 2 en achter de naaimachine.


Ik zat om 8.45u heerlijk alleen in de kantine en om 12.00u heb ik de gordijnen op gehangen. Maar wat blijkt na heel wat reken en denk werk. Na veel passen en meten.

De gordijnen hangen links goed  en rechts hangen ze niet goed. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik weet bijna zeker dat ik alles goed heb afgeknipt. Nog een keer kijken en wat ziet mijn timmermansoog  het plintje wat boven tegen het plafond langs zit en waar de beugeltjes tegen aan zijn geschroefd is op de ene plek breder dan op de andere plek. De rolmaat er bij en ja hoor mijn ogen bedriegen mij niet. Links waar mijn gordijn goed hangt is het plintje 4 cm en verder op waar mijn gordijn niet goed hangt is het plintje 6 cm. Dat scheelt 2 cm.




Daar moet wel even iets aan gedaan worden. Ik heb geen zin om mijn gordijnen weer helemaal los te tornen. Ze kunnen beter de beugeltjes omhaag zetten. Zo kan het in ieder geval niet. Ik krijg op mijn kop dat de gordijnen scheef zijn dit komt alleen door de ongelijke plint en niet door mijn naaiwerk.

4 opmerkingen:

  1. ik zou ook zeggen, plintje omhoog, ze moeten blij zijn dat je ze gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi gelukt haakjes verzetten en klaar.
    Gisteren was het biddag werd een beetje te laat vandaar. Ik heb je in mijn lijst gezet.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ouw ik heb op iets geklikt en er ging wat mis op de site van miny met jou bericht sorry sorry.het ging per ongeluk. Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oef het is al weer goed gekomen .
    fijne avond Ineke

    BeantwoordenVerwijderen