woensdag 28 maart 2012

Nog even hard aan het werk


Een tijdje geleden heb ik een neefje beloofd om voor hem een quilt te maken met daarin verwerkt alle landen vlaggen. Nu hebben ze in oktober verteld dat ze naar Canada gaan emigreren. Ik heb beloofd dat ik de quilt dan af zal hebben. Dat wil ik nog steeds maar de tijd dringt. Eind april gaat hun container met spullen al richting Canada. Als ik wil dat de quilt mee gaat moet ik dus nog hard aan het werk.
Zometeen nog even naar de bieb om een patroon te vergroten. Ik gebruik de patronen uit het boek van Heleen Pinkster.


Vandaag is het eigenlijk ook een dag om de vlag buiten te hangen. Niet alleen omdat het mooi weer is maar ook omdat mijn oma vandaag jarig is. Ze wordt vandaag 89 jaar. Haar zus is ook jarig  zij wordt 80 jaar.

Als wij lang geleden bij mijn oma gingen logeren lagen er gequilte vloerkleedjes op de grond voor het bed. Mijn oma handwerkt nog steeds. Haken, borduren, breien en kaarten maken. Als ik bij haar ga koffie drinken laat ze mij altijd de dingen zien die ze gemaakt heeft.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee van die vlaggenquilt. Ik hoop dat je redt om hem op tijd af te krijgen.
    Nog gefeliciteerd met je oma. Heerlijk zo'n oma die zichzelf nog zo kan vermaken met allerlei handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door jouw Siggy en brief ben ik hier terechtgekomen.
    Wat een gezellig blog heb je, Jannie! Heb lekker zitten lezen en ben meteen maar volger geworden.
    Tot ziens en groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen