maandag 8 augustus 2011

weer iets afgemaakt

In juni zijn wij op vakantie geweest in Limburg. Donderdags ben ik naar een quiltwinkel geweest. In de winkel lag een heel mooi kussen. Er was geen patroon van. De stofjes die ze er voor gebruikt hadden was er niet meer. Ik vond het kussen zo mooi en dacht dat kan ik zelf ook wel. Er hing geen papier dat ik geen foto's mocht maken. M'n telefoon gepakt en een foto gemaakt van het kussen. In het kussen was gebruikt gemaakt van rand stof, en gebloemde stof. Ze hadden een hele mooie rand stof liggen. Die heb ik gekocht. De andere stofjes wilde ik uit mijn eigen doos halen of anders bij een winkel in de buurt kopen.

De stofjes heb ik een paar weken geleden in Delden bij Ity gekocht. Voor de bloemen stof heb ik een brede rand uit de rand stof gebruikt. Die rand was zo breed dat ik er 3 stroken van 2,5 cm van kon snijden en dat was breed genoeg voor het patroon. In mijn vorige blog had ik al een foto laten zien van de top van het kussen. Vanmiddag heb ik het kussen af gemaakt.



Voor dat ik het kussen af ging maken heb ik eerst achter de borduurmachine gezeten. Ruben gaat binnenkort met Albert naar een wedstrijd van PSV. Er lag al een tijdje een zwarte polo op de borduurmachine om er een logo van PSV op te borduren. Vanmiddag was Ruben zwemmen en in die tijd heb ik de polo geborduurd. Nu maar hopen dat het een beetje goed weer is, want als de jas aan moet zie je niet veel van het shirt.



Links onder bij de zijnaad heb ik z'n naam geborduurd en de 15 is z'n verjaardag. Ik heb ook wel eens het nummer van de leeftijd er op geborduurd maar dan vinden ze het niet leuk om het shirt weer aan te trekken als ze jarig zijn en de leeftijd dus niet meer klopt. Op het shirt van Job heb ik JOB 03 geborduurd dat is z'n geboortejaar, maar als ik dat bij Ruben doe komt er 00 en dat vind ik niet leuk staan.










1 opmerking:

  1. Wat een mooi kussen. Prachtig.
    Ik heb ook een vraag. Zou ik van jou het PSV logo kunnen krijgen voor de borduurmachine. Mijn neefje komt van de week logeren en die is helemaal weg van PSV. Het lijkt mij zo leuk om voor hem op een shirt het logo te borduren.

    BeantwoordenVerwijderen