zaterdag 6 augustus 2011

Twee dagen weg geweest

Donderdag middag ben ik met de auto naar Houten gereden. Een tas kleren mee maar natuurlijk ook een mand met dingen om te doen. Donderdag avond samen met oma een sok gebreid. Vrijdag wilden we uit. Na lang zoeken hebben we gekozen voor  het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg. Voordat we weg gingen heb ik nog even aan m'n kussen gequilt, met tot gevolg dat ik bijna in de auto stapte met mijn vingerhoed nog op m'n vinger. Ik kwam er nog net op tijd achter en heb m'n hoedje nog snel binnen op tafel gelegd. Het luchtvaartmuseum was heel leuk, veel gezien en Ruben heeft ook veel mogen doen.

Vliegen en schieten in een F16

Ruben heeft het een aantal keren geprobeerd. Als je in de stoel ging zitten kreeg je 1.30min de tijd om tijdens het vliegen raak te schieten. Het leek makkelijker dan het was. Het is Ruben niet gelukt z'n doel te raken.


Buiten stonden mooie vliegtuigen opgesteld

Nadat we een stukje verder het terein op waren gelopen zagen we nog 2 grote hallen waarin allemaal vliegtuigen en helicopters stonden op gesteld. In 1 hal stonden allemaal vliegtuigen en andere materialen uit de verschillende oorlogen.


Bij de uitgang van 1 van de hallen hing dit mooie wandkleed. Gemaakt met verschillende handwerk technieken.



's Morgens voordat we weg gingen hadden oma en ik in de laatste 'Quilt en zo' gekeken en daar stond een heel mooi quilt in. We hadden ons voorgenomen om daar een blok van te gaan tekenen als we thuis waren. Zo gezegd zo gedaan, maar dat, wat we in onze gedachten hadden kwam niet uit. Toch maar iets anders geprobeerd. Uiteindelijk is het gelukt. Het patroon gelijk in 3voud gemaakt.

Inmiddels ben ik al weer een paar uurtjes thuis. Alle bonen en snijbonen uit de tuin van opa zijn inmiddels gehaard en zover klaar om in de diepvries te doen. Nu dus tijd om stofjes bij het patroon te zoeken. Ik wil van het blok wat we gisteren hebben getekend een klein kleedje maken om op de tafel te leggen. Als ik wat meer kan laten zien zal ik foto's maken en op dit blog plaatsen.

1 opmerking:

  1. Een gezellig dagje uit, als ik dat zo lees. Dank je wel trouwens voor je mooie siggy: die van mij is zojuist op de bus gegaan, dus hopelijk heb je die morgen, anders woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen