zaterdag 30 april 2011

Van alles wat


In de afgelopen week van alles gemaakt. Ik heb al eerder verteld dat ik een kussen heb gemaakt voor het disignteam van Hobbyvision. Ik had dit kussen mee genomen naar de BEE in Almelo en daar dachten ze dat het een little quilt of love was en dat bracht mij op een idee. Van de quiltjes die Job heeft gemaakt voor de Juf had ik nog wat stof over en daar heb ik gisteren een LQoL van gemaakt.
 


Op de tentoonstelling van de plattelandsvrouwen in Nijverdal heb ik een leuk patroontje gekocht van een klein make-up tasje. Ik had nog wat restjes over van het kussen en daar heb ik vierkantjes gemaakt volgens het patroon in een boek van origami quilt vouwen. Als je de vierkantjes groter maakt kun je natuurlijk ook een grotere te maken.




Een jongen uit Job z'n klas was jarig en Job mocht naar z'n feestje. Hij wilde geld maar Job had een ander idee. Simon is voor FC Twente en Job vroeg of ik een handdoek wilde maken met het logo van FC Twente er op. We hebben samen een handdoek gekocht en op goede vrijdag lekker buiten in de zon aan de tuintafel de handdoek geborduurd. Gelijk z'n naam er bij op en het logo van de voetbal vereniging uit Wierden waar Simon bij voetbalt. Daarna ook nog maar het logo op een t-shirt en Job had een mooi kado.



Vandaag was het alweer 30 april en dat betekend voor een muzikant vroeg opstaan en muziek maken op straat. 8.15u moesten we aanwezig zijn in het harmonie gebouw. Even nog wat doorblazen en dan opstellen en muziek maken richting het gemeentehuis voor de aubade. Het was vandaag lekker weer en dan is het ook lekker muziek maken. Terug in het gebouw even samen wat drinken en dan naar huis omkleden lekker koffiedrinken met een oranje tompoes en kijken naar de koningin op TV. Toch maar op de fiets naar het dorp om over de rommelmarkt te lopen. Uiteindelijk alleen een tijdschrift gekocht bij de boekhandel: Borduurblad. Daar staat een leuke quilt in van lapjes met een geborduurd alfabet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten