maandag 8 juli 2013

Voor Linde


Het speelkleed is af. Voor Linde. In april vorig jaar is mijn schoonmoeder overleden. 2 Weken later is Linde geboren. Van de kleding van mijn schoonmoeder heb ik de konijntjes op deze deken gemaakt. De overige stofjes heb ik gekocht bij Samitex Stoffen in Wierden.
De patroontjes stonden vorig jaar in de Quilt en zo. 


De gekleurde blokken bij de konijntjes heb ik gemeanderd met de machine. Net als de buitenste rand.
In de rand heb ik handjes en voetjes gequilt met de hand.


De achterkant is van fleece. Nu kan ze de deken als speelkleed gebruiken maar ook als lekkere warme knuffeldeken.


De handjes en voetjes heb ik 9 jaar geleden ook al gebruikt in een quilt. Ik heb destijds voor de handjes Ruben z'n handen als voorbeeld gebruikt. Ruben is nu 13. De voetjes heb ik volgens mij ergens van overgetrokken maar dat weet ik eigenlijk niet meer.


3 opmerkingen:

  1. Ontzettend lief en zacht, dit quiltje en mooi met de stofjes er in van je schoonmoeder. Een mooie herinnering. Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen