woensdag 12 september 2012

Nog niet genoeg tassen


Een tijdje geleden zag ik een leuke tas bij Ity in Delden. Stof en patroon meegenomen en thuis aan de slag. Die bewuste tas heb ik mijn moeder kado gedaan en kan ik niet meer laten zien. Vergeten op de foto te zetten. Bij Samitex in Wierden hadden ze mooie nieuwe stoffen binnen. Ik heb daar ook maar stof mee genomen om de tas ook voor mij zelf te maken.



Bij de bovenste foto is de tas helemaal dicht. Bij de onderste foto is de magneet sluiting open maar de ritssluiting nog dicht. Het lijkt een kleine tas maar er kan heel veel in.

...en omdat ik nog niet genoeg tasjes heb ben ik vanmorgen weer begonnen aan een nieuw tasje. Een nieuw patroon. In de vakantie gekocht bij de Scholekster in Den Burg op Texel. De tas bestaat uit een aantal driehoeken die gevouwen zijn volgens de origami techniek. De stofjes zijn geknipt en ik ben begonnen met het vouwen van de driehoekjes. 


Ik heb 7 verschillende blauwe stofjes gekocht om de driehoeken van te maken. Zodra ik meer klaar heb zal ik meer foto's laten zien. 

Ik moet alleen af en toe een beetje puzzelen. Ik had alle mallen en stofjes geknipt maar nu was de 'strijk cirkel' te groot waardoor ik met het vouwen om de driehoek te veel ruimte over had. Alles nagemeten en de mal maar een paar millimeter kleiner gemaakt. 
Voordat ik begon heb ik het patroon natuurlijk al door gekeken. Volgens de mevrouw van de winkel heb ik 42 driehoekjes nodig. Op het patroon staat geschreven 43 en getekend 46. We zullen zien. Ik heb er 42 geknipt en stof over om evt. van iedere kleur nog een driehoek te maken.Een leuk handwerkje om donderdag op de quiltbee in Wierden te doen.

1 opmerking:

  1. Hallo Jannie,
    Ik vind de tas op de bovenste foto's erg leuk. Kun je me ook aan het patroon helpen??

    BeantwoordenVerwijderen