vrijdag 20 juli 2012

Van oma voor Linde

Een paar weken geleden kwam mijn schoonvader de dozen met kleding van mijn schoonmoeder brengen. Ik had hem gevraagd de kleren niet weg te gooien maar dat ik er iets mee wilde doen. Inmiddels heb ik alles uitgezocht: wat ik wel en niet kan/wil gebruiken. Vorige week had ik allerlei stroken en blokken gesneden van veel kleding. De resten had ik allemaal in een doos bewaard. Terwijl ik hier mee bezig was kwam ik op een  idee.


In een oude Quilt en zo stond een speel kleed met geappliceerde konijntjes. Bij de kleding zat ook een beige trui van een beetje pluizige stof, goed voor konijntjes. De patronen heb ik vergroot. Vanmorgen ben ik ermee aan het werk gegaan. Zie hier het resultaat. De konijntjes hebben nog geen gezichtje maar dat moet ik er nog op borduren. De witte stof had ik nog op zolder alle ander stofjes zijn van de kleding van mijn schoonmoeder. Als het kleed af is geef ik het aan Linde. Zij is geboren 2 weken na dat haar oma is overleden.

Van de blokken die ik al gesneden had, heb ik 25 nine patch genaaid. Ik ben nu nog opzoek naar een stofje waar ik de stroken tussen de blokken van kan maken.

3 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee.
    dat gaat een heel mooi quiltje worden.
    fijn weekend groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een geweldig lief en ontroerend idee om op deze manier de kleding van je schoonmoeder te verwerken en te 'bewaren'. Wat zal die Linde je later dankbaar zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder mooi idee om van je schoonmoeders kleren een quiltje te maken! Wat zal Linde en ongetwijfelt andere familieleden ook hier blij mee zijn!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen